Tänk om vi har en sådan tur att jag blir gravid direkt efter uttaget av spiralen.
Ingen omöjlighet alls sa barnmorskan när spiralen försvann.
Om några veckor vet vi.
Spännande och läskigt på samma gång. Jag har ju haft så lätt att bli gravid förut.
Det har tagit direkt utan problem.
Men jag är ju äldre nu. Och har haft spiral, det har jag ju inte haft tidigare.
Väntan är både spännande och olidlig på en och samma gång.
tisdag 24 augusti 2010
lördag 7 augusti 2010
Tid hos barnmorskan
Om en vecka har jag tid hos barnmorskan för att dra ut sprialen.
Det börjar kännas mer och mer verkligt nu och vi börjar prata om namn på framtida småsyskon till våra barn.
Jag längtar mer och mer.
Samtidigt vet jag att jag måste går ner i vikt först och därför fortsätter jag kämpa med viktväktarna efter några veckors platå.
Bara tanken på att det nästa år vid den här tiden kan vara nära förlossningen är en svindlande tanke.
Ett till barn.
Kan vi verkligen ha en sådan tur?!
Det börjar kännas mer och mer verkligt nu och vi börjar prata om namn på framtida småsyskon till våra barn.
Jag längtar mer och mer.
Samtidigt vet jag att jag måste går ner i vikt först och därför fortsätter jag kämpa med viktväktarna efter några veckors platå.
Bara tanken på att det nästa år vid den här tiden kan vara nära förlossningen är en svindlande tanke.
Ett till barn.
Kan vi verkligen ha en sådan tur?!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)