Den tröttheten!
Jag hade glömt bort lite hur den känns, den där stora graviditetströttheten som slår till nu.
Igår somnade jag 17.15. En bra tid att gå och lägga sig på för kvällen. Men jag var så slut att det inte gick att vara vaken längre än så.
Långa dagar på jobbet ökar också på tröttheten rejält.
Med illamåendet är det helt ok. Känner av lite på morgnarna ibland men det är inte alls farligt (än så länge, peppar peppar ta i trä...).
Men annars mår jag finfint! Vi tror båda två att det är en pojke.
Moa längtar väldigt mycket. Men det är ju en lång tid kvar av väntan. Och då hoppas vi ju givetvis på att allting ska gå bra också. Det är ju tidigt ännu.
Vecka 7
Nu går det undan. I den här veckan växer embryot ungefär en millimeter om dagen från att vara 4 till 5 millimeter långt, i slutet av sjunde graviditetsveckan har din bebis blivit ca 11-13 mm. Hela 100 000 nya nervceller bildas varje minut!
Armarna sticker redan fram, man kan se benens utveckling, hjärtat slår, hjärnan börjar dela sig i två hjärnhalvor och ögon och näsa håller på att bildas nu. Embryot kan nu börja utföra flera reflex rörelser såsom att vrida sig och höja samt sänka armen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar