Hittills har jag mått som en prinsessa. Tills idag. Då kände jag mig allt annat än prinsesslik. Illamående och trött som aldrig förr.
Jag hoppas på att det bara var en tillfällighet. Vi får se hur det känns i morgon. Men precis som förra graviditeten så avleds illamåendet enkelt med att alltid ha någonting att äta till hands när jag känner att det sköljer över mig. Precis tvärtemot vad man vill göra när man mår illa men det fungerar.
Brösten spänner och gör ont. Jag känner mig frusen hela tiden. Det märks att det händer saker inuti kroppen nu.
Barnen är glada över att få en lillebror/lillasyster. Elias önskar sig en lillebror, annars blir det, som han uttrycker sig "fett jobbigt med 3 syrror".
Ditt embryo är mellan 2 och 4 millimeter långt. Man mäter embryot från rumpa till huvud. Den har huvud, bål och ett anlag till hjärta. En del hals och bröstsegment har utvecklats till armar som sticker ut som små knoppar. Snart kommer armarnas skelett att växa fram och nästa vecka börjar benen utvecklas. Denna vecka är både öron- och ögonanlag synliga. Med ultraljud kan man redan nu se hjärtats tickande.
Vad roligt att få följa med på två bloggar! Och hela den här resan förstås! Kram lisa
SvaraRadera