Nu rullar ändå tiden på.
Nästa vecka är det tid för ul. Det känns spännande och jag längtar efter att få se grodan samtidigt som det också känns lite oroligt. Tänk om någontig är fel?
Men vi tänker att allt är bra och alla eventualiteter får tas om de kommer.
Idag har grodan rumlat om ordentligt i magen.
Efter ett par veckor med mer sprattel i magen börjar mer och mer tydliga sparkar komma nu. Mest på dagarna och på nätterna sover grodan än så länge.
Nu börjar det synas ordentligt under de stora arbetskläderna också även om de sitter löst och ledigt.
Jag mår finfint, har ont i fogarna men det stör inte så mycket att jag tycker att jag behöver ta upp det som probelm med barnmorskan.
Nu är det snart halvtid. Tiden går verkligen fort!
Så härligt att du upplever att tiden går fort. Jag tyckte det kändes att min graviditet varade i flera år även om jag kunde leva som normalt och var bara illamående i början (Fast det var inte så bara egentligen då jag höll på att kräkas 24/7 under vissa veckor)... Och nu går tiden fort såklart när A väl har anlänt.
SvaraRaderaOch det där med vikten och att den inte ökar hela tiden var jag själv väldigt orolig för, men allt var bra ändå. Vi följer ju inte samma kurva allihop och vissa går upp mycket i början, andra mot slutet. Men det är lätt att bli nojig över nästan vad som helst när man är gravid (fast du verkar inte speciellt nojig :-)