Tiden ruar iväg.
Mår bara fint förutom att jag känner av foglossning redan nu. Känner mig som en halt gammal gumma ibland men det går för det mesta bra.
Att kliva upp ur sängen efter en natt är värst eller om jag suttit för länge. Så nu blir det bäcken- och bäckenbottenövningar för att se om det lindrar lite. Det är absolut värst på höger sida. Men ändå fungerar det bra att jobba och det hindrar mig inte så värst mycket i det vardagliga så det är inget att gnälla över.
Vet att jag hade lika med Moa. Läste min gamla mammapraktika från Moas graviditet och jösses vilken gnällspik jag måste ha varit. Fanns inget positivt alls någonstans, var det inte illamående så var det trötthet eller annat gnäll.
Upplever inte att jag varit så hittills och hoppas verkligen inte att jag blir så heller.
Njuter verkligen av att vara gravid den här gången!
Det pratas mycket förlossningar på jobbet eftersom så många väntar barn. Är inte orolig eller rädd överhuvudtaget, det enda jag kan bli lite nervös över är att vi inte ska hinna in eller hinna få barnvakt i tid. Moa är född på 1 timme väl inne på förlossningen efter bara 1 timmes värkarbete hemma så jag är lite, även om det bara är lite, nervös över att det ska gå för fort så att det praktiska runt om kring inte hinner ordnas i tid.
Men, det reder sig säkert med det också. Det brukar det göra.
Ul-tid har vi i mars. De var fullbokade på spec.mödravården? Men, det positiva i det är att vi kan se grodan bättre på bild då!
Grodan är förövrigt en kille, det är jag övertygad om! Har känt på mig både med Elias och Moa vilken sort de var redan då jag såg pluset på grav.stickan och jag är 100 % säker på att det här är en liten kille!
F tror på en tjej.
Vi får se, vi har ju båda 50 % chans på att gissa rätt =)
Pojknamn är redan klart, om man frågar mig. Har inte funderat så mycket på flicknamn alls.
Bf är hittills 6/8. Jag tror på en punktlig bebis den här gången, vi får se vad ul säger om datumet.
Namnförslag från barnen är:
Moa: Ella,Vilda eller Lisa, mest Lisa. Isak, Elton, Julian eller Viggo om det blir en kille.
Elias: Johan eller Patrik. Lisa om det blir en tjej.
Vad jag har som mitt absoluta favoritnamn håller jag för mig själv. Men några av Moas namnförslag har vi diskuterat jag och F, både av flick- och pojknamnen.
Ja men det är väl självklart vilket tjejnamn det blir i alla fall! :)
SvaraRadera