tisdag 22 mars 2011

Vecka 21 och sjunkande Hb

Å den tröttheten som slagit till. F menar att jag var trött med Moa också men mer mot slutet av graviditeten. Nu är vi ju halvvägs.
Eftersom jag har fördelar på jobbet kollade jag enbart Hb igår vilket visade 118. Inte så väldigt märkvärdigt kanske men en stor skillnad från mitt inskrivnigsHb på 135. Men det ligger under gränsen för normalvärde för kvinnor.
Jag ska till barnmorskan i april och tänkte be henne kolla järnstatus ordentligt, annars får jag göra det på jobbet. Men det räcker inte bara med Hb utan jag vill ju veta hur mina järndepåer ser ut.
Det är ju normalt med järnbristanemier under graviditeten så orolig är jag inte.
Bara trött.

Annars flyter allt på. Grodan är superaktiv och har börjat vara vaken och sparkar och bökar på förmiddagarna nu. Sedan vilar h*n under eftermiddagen och kommer igång igen på kvällen mellan 18-22.
Det är möjligt att Grodan stökar nattetid också men det vaknar jag inte av än så länge.
Men det syns utanpå magen nu när Grodan bökar runt (om jag tar av tröjan), mysigt!

Vi har funderat på namn och har inte kommit så långt ännu. Ingenting känns självklart. Vi får nog vänta in Grodan och se vad det är för filur innan namnet ramlar på plats.
Kollar på En unge i minuten som går på tv4 på måndagar och längtar tills det är dags igen. Vill hinna se den nya ombyggda, fina förlossningen. Helt nytt från när Moa och Elias föddes (när Elias föddes fanns gamla rökrummet kvar, det ni!).
Men samtidigt vill jag ju att det ska gå snabbt och smidigt som med Moa. Rädd är jag inte, tänker på att Moa föddes med ett vansinnigt snabbt förlopp på bara 1 timme och jag fixade det utan lustgas eller annan smärtlindring och det gick bra (ja, visst gjorde det ont, men var ändå helt uthärdligt).
Den enda rädslan är att vattnet ska gå hemma och så går det så himla fort att vare sig barnvakt hinner komma eller att vi hinner in till förlossningen med tanke på hur bråttom Moa hade. Föda hemma är jag inte jättesugen på.
Men allting går och hur som helst så ska det bli spännande att se vilken typ av förlossning som den här tredje gången kommer att bli!

Foglossningen finns där den är. Nu är alla papper till försäkringskassan inskickade och jag hoppas så klart att den blir beviljad.
Återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar