onsdag 30 mars 2011

Vecka 22

Tiden nu är underbar. När allt är precis "lagom" (fastän det är ett ord jag avskyr). Magen syns men är inte i vägen, allt går fortfarande lätt, röra sig, vardagslivet, jobbet, leka med barnen.
Som jag tidigare skrev skulle jag bara njuta av den här graviditeten. Och det gör jag!
Det är "bara" 18 veckor kvar nu. Läser dagbok från Moas graviditet och känner inte alls igen mig i alla känslor. Konstigt. Men det är klart att omständigheter runtomkring påverkar också.
Nu har vi ju landat i jobb och utbildningarna är över sedan länge, barnen är större och allt är lite enklare.
Bebis är aktiv och har börjat ruta in lite rutiner i magen nu. Vaken och aktiv under förmiddagarna, h*n vaknar samtidigt som mig på morgonen.
Spark, spark, och bök i magen fram till lunch. Sova igen sig lite under eftermiddagen för att sparka och böka under kvällen igen och så sova under natten.
Papper är inskickade till FK och så får vi se vad dom säger om min HP ansökan. Det löser sig säkert på ett eller annat vis.
Moderskapsintyget är registrerat i alla fall och FP begärt från den dagen då min HP går ut om den blir beviljad.
Det gäller att vara ute i god tid, det lär man sig med 3 barn. FK har som sagt 90 dagar från ansökan kommit in till att bevilja FP och det är inte skoj att stå utan pengar för att man ansökt för sent, pengarna kommer inte direkt tyvärr.
Den här graviditeten använder jag riktiga kompressionsstrumpor som vi använder inom slutenvården. Det är så skönt och än så länge finns inga svullna ben eller fötter och jag har inte ont heller.
I april ska vi till BM och lyssna på grodans hjärta för första gången, det ser vi fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar