Vecka 25.
Bara en tredjedel kvar nu. Magen blir större och trycker på åt alla håll och kanter nu.
Toalettbesöken blir mer frekventa. Precis som i början av graviditeten vaknar jag flera gånger per natt för att gå på toaletten. Bebis är livlig och snurrar och vänder på sig hela tiden. Grodan är än så länge inte lika
livlig som Moa var, hon härjade bokstavligt talat dygnet runt i magen, så till den milda grad att jag blev helt slut. Elias var lugnare och grodan är någonstnas mellan de två än så länge.
Jag tror fortfarande på en kille och F vidhåller att det är en tjej.
Namnfrågan är inte löst ännu. Men det känns helt ok ändå. Vi är inte stressade över det. Spjälsäng, vagn, bilstol och allt det där är kvar att ordna med. Men det hinner vi. Inte ett bebisplagg är köpt ännu och det väntar vi med in i det sista tror jag. Som barnmorskan sa så blir man mycket lugnare, lite coolare när det är nummer tre som är på väg. Vi kan ju det här nu. Inga funderingar, bara hopp om att bebis mår bra och får födas utan komplikationer.
Alla böcker som behöver läsas är lästa med grodans storasyskon. Kurserna har vi tidigare deltagit i, andningen kan jag och krämporna känns igen sedan tidigare.
Vi är väldigt avslappnade.
Vi vet var allt finns när vi behöver köpa det.
22 ordinarie pass kvar att jobba. Plus lite extraturer i maj (4 extraturer = 10 000:- efter skatt, vilket behövs i juni eftersom jag inte är säker på hur havandeskapspenningen betals ut då).
Men jobbet går bra. Riktiga sjukvårdskompressionsstrumpor är på varje dag och jag har bra gympaskor på fötterna. Kollegorna ser till att jag slipper lyfta tungt så det är inte så farligt.
31 maj gör jag mitt sista pass för en lång tid.
Hela sommaren ledig att se fram emot. Mys med barnen, en Foo Fighters konsert, en helg i Färna med maken och annat härligt väntar innan bebis kommer. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar