Jag har varit ledig en hel vecka vilket har varit oerhört välbehövligt!
I morgon ska moa till gastromottagningen på barnkliniken och jag passade på att byta turen i morgon så jag jobbar inte förrän på fredag.
Väldigt skönt. Jag har inte insett hur mycket jag har behövt vara ledig förrän påsklovsveckan passerat.
Tid till att ladda batterierna och tanka energi och att inte göra någonting alls. Vare sig städa, tvätta eller hetsa på med hemarbete, vi har bara varit och det behövdes.
Nu är vi inne i vecka 26. Som vanligt går dagarna tokfort.
Grodan är uppe i en matchvikt på ca 900g och är runt 30 cm lång. Nu har h*n vänt på sin dygnsrytm och är vaken när jag ligger still och vill sova eller vila. Vilket betyder ett ändlöst stökeri om nätterna. I natt höll h*n mig vaken mellan 2-5. Inte så skojigt men mysigt ändå. Även om grodan är stark och sparkar hårt och mycket samt vänder sig fram och tillbaka som en liten virvelvind mest hela tiden.
Den gamla dygnsrytmen är som bortblåst. Men det är som det ska vara och den mest aktiva fasen i magen är ju nu när grodan fortfarande har gott om plats att röra sig på inne i livmodern.
Bara 14 veckor kvar nu. Helt otroligt hur fort det har gått. Det var inte länge sedan det var 23 november och vi fick ett plus på graviditetstestet. Då kändes som en hel evighet tills augusti. Nu har redan 5 månader passerat sedan dess.
Vi har fått erbjudanden från 2 av mina jobbarkompisar om att köpa barnvagn, en av dem är en emmaljunga vilket är vår absoluta favorit (vi har testat en del sorter med barnen) så jag ska kika på den i veckan men jag tror att vi slår till på den =)
Bilstol har vi funderat på att hyra från försäkringsbolaget IF. Då får man hyra olika stolar allt eftersom barnet växer och den sista stolen får man behålla.
Sen så håller IKEA oss med resten.
Nu är det snart skolavslutning och jag jobbar inte många pass till.
Härligt ska det bli!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar