Besök på mvc idag. Jag klarar inte av att ligga långa stunder på rygg längre pga av att livmodern trycker på det venösa återflödet till hjärtat. Det märktes tydligt idag då jag var nära att tuppa av. Det har jag gjort förut. Ryggläge i kombination med att barnmorskan klämmer på livmodern och känner på bebisen är inte en höjdare. Livmodern växer som den ska efter sin egen kurva.
Blodtrycket var högre idag så jag ska mäta en extra gång nästa vecka och lämna urinprov, detta gör man för att hålla koll på ev. proteinläckage vilket kan tyda på havandeskapsförgiftning. Precis lika dant har det varit med både Elias och Moa. Extrakoll på blodtrycket och urinprovsinlämning en gång i veckan. Men man ska vara noggrann givetvis.
Hjärtfrekvens ca 130. Bebis sov som vanligt idag vid besöket.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar