onsdag 15 juni 2011

V. 33

Besök på mvc idag. Jag klarar inte av att ligga långa stunder på rygg längre pga av att livmodern trycker på det venösa återflödet till hjärtat. Det märktes tydligt idag då jag var nära att tuppa av. Det har jag gjort förut. Ryggläge i kombination med att barnmorskan klämmer på livmodern och känner på bebisen är inte en höjdare. Livmodern växer som den ska efter sin egen kurva.
Blodtrycket var högre idag så jag ska mäta en extra gång nästa vecka och lämna urinprov, detta gör man för att hålla koll på ev. proteinläckage vilket kan tyda på havandeskapsförgiftning. Precis lika dant har det varit med både Elias och Moa. Extrakoll på blodtrycket och urinprovsinlämning en gång i veckan. Men man ska vara noggrann givetvis.
Hjärtfrekvens ca 130. Bebis sov som vanligt idag vid besöket.

Moa och magen v. 33.
Det växer och frodas där inne. Bebis har
intagit position med huvudet neråt och rumpan precis vid mitt högra
revben. Den lilla rumpan syns väldigt tydligt mellan varven då
bebis gymnastiserar i den trånga livmodern.
Jag gläds åt det svalare vädret som vi har just nu. Moa över på sin roll
som storasyster och pratar och sjunger för lillasyskon i magen.
Hon vill göra väldigt mycket nu för att hjälpa till, vi får väl
se hur roligt hon kommer tycka att det är sedan när bebis väl är född. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar