onsdag 8 juni 2011

V.32

Vi har högsommarvärme nu!
Helgen har varit fantastisk och igår var det dryga 29 grader varmt när klockan var 20.00

Jag börjar bli svullen om fötter, anklar och ben nu. Hoppas bara att jag inte samlar på mig lika mycket vätska som med Moa med tanke på att det är två månader kvar tills beräknat datum.
+10kg visar vågen. Så långt är det lika som med Moa. Men med all vätska som jag drog på mig då ökade vikten på med +7kg alldeles på slutspurten och det har jag ingen lust med.
Stödstrumpor är för varmt när det är nära 30 grader ute men benen i högläge är det som gälle hemma.

Grodan i magen är livlig och bökar runt trots att det är trångt inne i livmodern nu. Sparkarna känns så starkt nu att jag hoppar till ibland.
Jag funderar på förlossningen och undrar hur den kommer bli. Med både Elias och Moa har förlossningen startat med vattenavgång. Kommer det bli lika dant nu?
Med Moa gick allt så fort. Förmodligen supereffektivt värkarbete eftersom hon är född på bara en timme. När vi kom in till förlossningen var jag öppen 7 cm och allting var ändå helt hanterbart. Visst gör det så in i h-vete ont att föda barn. Men det var ändå hanterbart. Undrar om det kommer vara det nu också. Man vet ju aldrig.
Nytt är ju även att man vill att alla kvinnor som har normalförlossningar ska åka hem redan efter 6 timmar. Jag är inte den som vill vara kvar på bb men jag vet ju hur in i norden trött kroppen är efteråt. Jag vet att jag kände mig hur pigg som helst direkt efter Moas förlossning. Fotografierna säger någonting annat.

Magen växer och blir större och större. Nu är det svårt att knyta skor vilket innebär att jag hasar runt i foppatofflor.
Det är svårt att hitta sköna kläder. H&M är i princip de enda som har mammakläder här i stan men just nu är utbudet lika med noll.
Vad är det med klädtillverkare som tror att höggravida kvinnor vill strutta runt i hotpants eller kjolar som slutar vid ljumskarna.
Jaja, värdsliga problem. Men ändå nog så stora i denna värme.

I övrigt är allt bara bra. Vi längtar allihopa efter lillasyster/lillebror och det känns otroligt att tiden gått så här fort.
Nu ska vi bara klara av flytten sen så kan vi börja handla lite mer åt lillasyskon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar