torsdag 30 juni 2011

V.35 - 36 dagar kvar

Vecka 35 börjar gå mot sitt slut. Vi flyttar och står i som värst nu.
Magen växer. Hur den ser ut kan man se här.

Besök hos barnmorskan igår visade efter mycket klämmandes på magen att bebis ligger med huvudet neråt. Skönt!! Då behöver vi inte gå igenom spec.mvc och ev. vändningsförsök och planerade snitt.
Proverna som togs igår var helt u.a (som vi skriver på sjukhusvis, dvs utan anmärkning) vilket innebär noll havandeskapsförgiftning.
Jag fick ett rejält blodtrycksfall när barnmorskan klämde på magen medan jag låg på rygg och försvann en liten stund. Men kvicknade till när jag blev vänd på vänster sida.
Hjärtfrekvens på grodan = 138.

Vågen visar 12kg plus och jag hoppas det stannar där. Vissa dagar -2kg så mellan 10 och 12 kg beroende på hur mycket vätska jag har i kroppen alltså.

Nu har grodan namn också. Vi har förstahandsalternativ till både flick- och pojknamn och ett alternativ till varje också.
Så nu återstår det att se om grodan är en "N" eller en "L". Vilken det blir visar sig så fort grodan är född!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar