Nu är det officiellt sommar!
I går gjorde jag sista arbetspasset för en lång, lång tid.
Det känns mycket skönt! Jag har mentalt lämnat mitt jobb under hela vintern/våren så den där ångesten jag trodde att jag skulle känna infann sig aldrig.
Nu är det 2 månader kvar tills grodan kommer. Kollegorna hade vadslagning på jobbet igår om grodan är en tjej eller kille. Endast en kollega tror som jag på en pojke övriga gissar på en tjej med vikt ifrån 3200g till 4500g.
I helgen övade barnen sin syskonroll när vi var barnvakt till kusin Alvar. Barnen var jätteduktiga!
Idag ska jag kolla om mitt bälte har kommit. Hoppas det för foglossningen blir värre och värre och vissa dagar gör det så ont att jag knappt kan gå. Andra dagar är dock jättebra så det varierar väldigt mycket.
Bebis är nu ca 40 cm lång från huvud till tår och väger runt 1.8 kg. Nu ska bebis växa på sig mer, hjärtat är inne i slutspurten på sin tillväxt och lungorna fortsätter att utvecklas.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar