Besök hos barnmorskan idag.
Fin hjärtfrekvens, bebis ligger med huvudet neråt, livmodern växer som den ska. Mitt Hb sjunker igen trots järnbehandling.
Säkert därför jag har börjat känna mig tröttare igen på kvällarna.
Foglossningen blir värre och värre. Igår kunde jag knappt gå pga smärtan.
Har ju bara 5 pass kvar nu men det börjar kännas oöverkomligt när jag har så ont. Men det är bara att härda ut.
Ovanstående bälte är på väg till mig. Det ska både avge värme och smärtlindra. Hoppas på att det kommer fungera ok.
Annars är allt bra. Bebis lever om i magen och har slutat vara vaken nattetid, nu är det förmiddagar och sena kvällar som är vakentid istället.
Vi funderar och funderar på namn men kommer inte fram till något som känns helt rätt. Fasiken vad svårt det är den här gången!
Jag kom på att det kanske är dags att handla lite bebiskläder. Jag vill inte handla för mycket innan flytten så att vi måste flytta ännu mera än det vi redan har.
Jag har ju gott om tid i sommar.
Nu är kontraktet på huset påskrivet och lägenheten är uppsagd. Checklista över saker att göra inför flytten sitter på kylen och många rutor är redan ikryssade. Flytt av olika abbonemang, adressändring, uppsägningar mm.
Nästa vecka ska jag börja packa ner hemmet bit för bit. Alla böcker, glas vi inte använder, tavlor, kläder mm kommer packas ner nu undan för undan så att vi är organiserade den 1 juli och att det bara är att kliva in i en lägenhet fylld med flyttkartonger för dem som ska bära.
Allt porslin och glas ska kastas, det är så gammalt så nytt inhandlas till huset. Det ska bli så härligt befriande att få slänga, slänga, slänga en massa skit.
Förhoppningsvis är allt på plats och klart när bebis kommer!
Det är overkligt att tänka på att vi är på upploppet nu. Snart har v. 30 också passerat. Nu är det inte lång tid kvar. Som jag längtar!

Här hemma finns en del bebiskläder kvar efter Castor. Han är blir ju två nu 30:e maj och fler barn blir det inte här, så vill du ha är det bara att komma över! Kram Malin
SvaraRadera