onsdag 6 juli 2011

V.36 - nedräkning pågår

Vecka 36 nu. Nu börjar nedräkningen på allvar.
Besök hos barnmorskan idag.
Urinprov u.a
Bltr: 116/86
Puls: 103
Huvud: Rörligt till ruckbart. Huvudet har trängt ner ytterligare sedan sist sa barnmorskan.
Hjärtfrekvens: 140

Inget blodtrycksfall idag, skönt!
Det enda som är jobbigt nu är att hitta en bra position att sova i. Är förbannat svårt. Bebis gillar inte att jag ligger på höger sida och att ligga på rygg är uteslutet.
Men, men. Så kort tid kvar nu att det bara är att gilla läget. Vi har köpt nya fåtöljer och soffa (blocket is the shit när det kommer till bra beg.saker!) som det går utmärkt att sitta och sova i.

Vi har också flyttat nu! Så härligt att äntligen vara på plats. Fantastiskt att kliva upp på morgonen och inta sin morgonkaffe på altanen! Dessutom har vi inte söderläge längre så vi kan vistas utomhus från morgon till kväll. Helt underbart. Vi har förmiddagssol på baksidan vilket är perfekt. Nu är det ju inte direkt skuggläge på eftermiddagen men vi slipper direkt solljus in i vardagsrum och matplats.
Barnen älskar huset och har roat sig med att springa upp och ner för trappan, ibland behövs inte mycket leksaker :)
Elias har fått en 120cm säng och sover som en prins.

Nu ska vi hinna komma i ordning helt och hållet tills bebisen kommer.

30 dagar kvar bara! Otroligt! Nu längtar jag massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar