Nu är det bara väntan kvar. Bebisen är ju klar nu och förlossningen kan starta från och med den här veckan.
Men, det kan dröja upp till v.42 också. Det vet jag ju.
Försöker räkna enligt min egen logik och Elias är född i vecka 41+1. Alltså i v. 42. 9 dagar "över" tiden. Gillar egentligen inte det där med "över" tiden, de som gnäller när det har gått 1-2 dagar efter beräknat datum och så säger man att man går på övertid. Allt mellan v. 38-42 är ju normalt egentligen. Före v. 38 är man född för tidigt och efter v. 42 har man verkligen gått över. Men då har man nog fått en liten felberäkning med i processen, kanske.
Ja, ja. Hur som helst är det drygt, det tycker ju jag med. Eftersom man är så inställd på just det där datumet och känner sig väldigt klar med graviditeten då. Men hur som helst.
Elias är född 9 dagar efter beräknat datum. Moa är född i v. 40+5. Så Elias 9 dagar "över" och Moa 5 dagar "över".
Jag räknar och tänker att jag gick 4 dagar mindre "över" tiden med Moa än Elias. Om jag går 4 dagar mindre "över" tiden med grodan så hamnar vi på 6 augusti. Det är en lördag. En bra dag att födas på. Elias är född på ett jämnt datum, Moa ett udda. Alla barnen kommer vara födda på ojämna år. 01, 05 och 11.
Fast jag vet ju att det där inte säger någonting om något. Grodan kan komma precis när som helst. Allt från idag till 20 augusti, typ.
Jag läser i min gamla mammapraktika och inser ju att jag mådde betydligt sämre hela graviditeten med Moa än nu. Visst är jag stor men jag känner mig ändå lättare, tycker inte att saker och ting är för jobbiga och nu kan jag sova bra på nätterna.
Orkar leka och busa med Moa och har packat ner och packat upp alla våra saker i flytten.
Jag njuter av att vara gravid och har gjort det hela den här graviditeten. Vi är överens om att vi är nöjda med barn nu (även om man aldrig ska säga aldrig) så jag har sagt till mig själv att njuta från dag 1.
Så att vara gravid i 3 v till känns inte som något jobbigt.
Men vi är nyfikna på vem som bor i magen. Jag är mer övertygad om att det är en pojke igen nu, som från början. Jag hade en liten period då jag inte kunde säga varken eller men nu tror jag på en liten kille igen! Ska bli otroligt spännande att se vem som kommer till oss!
Och likheterna med Moa rent utseendemässigt.
Jag tycker ju Elias och Moa är lika till sättet. Mer lika än vad Moa och Linn är. Men det kanske beror på att de har delat livmoder också.
Nu väntar poolen! Det är en varm sommar iår!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar