lördag 30 juli 2011

6 dagar kvar till bf - v.40

Idag välkomnar jag det något svalare vädret.

Resten av familjen sover fortfarande. Snart är det slut med det. Just nu så sover jag nog runt 10 timmar per dygn. Övriga medlemmar ibland ännu fler. Till och med katterna sover fortfarande.

Idag är det 6 dagar kvar fram till beräknat datum. Men det kan lika gärna vara 16. Eller 20. Att vänta känns överkomligt. Det är mest det att jag vill veta när grodan ska komma.
Och det går ju inte att räkna ut heller. Jag har ju fött i v.42 och 41 tidigare så kanske blir det v. 40 den här gången? Ingen förutom grodan vet det.
Vi har en egen liten gissningstävling här hemma så vi får väl se vem som kommer närmast datumet grodan sedan föds på.

Ryggen börjar göra mer ont nu. Men jag är glad över att det är så här pass långt in i graviditeten så det är inget att klaga på egentligen. Foglossningen försvann ju som i ett trollslag så fort jag slutade jobba och varvade ner. Fantastiskt!

I går kom mamma hem från Stockholm och hade kläder med sig till grodan från geggamoja. En superskön body och en tröja i ekologisk bomull! Känns redan som om de kommer bli favoritplagg. Bodyn är tvättad och kommer följa med i väskan till bb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar