Besök hos barnmorskan igår. Allt bara finfint med mig och bebis.
Bebis är så gott som fixerad nu så allt som återstår nu är att vänta :)
Vi har inhandlat lite bebiskläder men har en hel del kvar att handla.
Bilbarnstolen har kommit och står splitterny och inplastad, redo att användas.
Det känns väldigt overkligt att det snart kommer bo en liten bebis hos oss.
Skötbord är så gott som klart men det känns surrealistiskt att titta på blöjpaketen och tvättlapparna, ska vi verkligen få en till liten?
Det är så spännande att få träffa den lilla som bor i magen! Jag längtar massor.
Hur konstigt det än låter så ser jag fram emot förlossningen, undrar så hur det kommer att bli den här gången.
Jämförde lite med Moas graviditet och har kommit fram till att jag den här gången har haft lägre blodtryck och hb-värde. Hjärtfrekvensen har legat ungefär lika, lite högre nu mot slutet än vad Moa hade.
Symfusmått har varit ungefär lika med någon centimeters diff någon vecka.
Grodan har varit väldigt rörlig i magen sista tio veckorna, precis som Moa var med massor av stök och bök.
Hemma plockar vi vidare med allt. Vi är så gott som i iordning men behöver införskaffa lite mer förvaringsmöbler allt eftersom.
Vi trivs allihopa och har känt oss hemma från dag 1.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar