V. 37 spelar sin sista dag idag och imorgon välkomnar vi v. 38.
Grodan rör sig mindre i magen nu, vilket är naturligt mot slutet. H*n bökar fortfarande mycket på kvällarna men småbuffar bara dagtid.
Jag funderar över hur förlossningen kommer att bli. Om det blir som med Moa eller mer som med Elias.
Om jag kan klara mig hela vägen utan smärtlindring som med Moa eller om det behövs en EDA som med Elias.
Om vattnet går först eller om det börjar med värkar.
Om vi åker hem efter 6 timmar eller stannar kvar en natt.
Jag är inte rädd. Eller orolig. Med två barn i bagaget så vet jag att jag kan föda barn. Däremot kan jag bli orolig över att det ska vara fullt på förlossningen när det är dags eftersom vi har en liten förlossningsavdelning här i Västerås.
Eller att det blir ett urakut snitt.
Hur som helst ska det bli spännande! Och alla längtar efter bebisen nu!
Sitter och försöker läsa ikapp alla veckor som jag som "åskådare" tycker gått så himla fort... Skulle det bli fullt på förlossningen så vad är det då för alternativa BB ni har i närheten? Och visst är det så att ALLA kan föda barn, finns ingen anledning att vara orolig då varenda människa som man möter på gatan är det någon som fött fram- så brukade jag tänka inför förlossningen. Helt plötsligt blir ju förlossningen ganska mycket mindre märkvärdig, men speciellt och stort (störst!) är det ju oavsett.
SvaraRadera