Snart har 5 veckor gått.
Jag mår som vanligt. Lite illamående som kommer och går men inget att klaga på.
Nu vet jobbet, ett måste eftersom jag jobbar med patienter som får invasiv cellgiftsbehandling - cytostatika, vilket är farligt för gravida kvinnor.
Tyvärr får jag nu avstå att jobba på hematologsidan men det är det värt så klart!!
Familjen vet också. Först tänkte vi (eller jag) att vi skulle vänta tills ultraljudet i v. 17. Om utifall att, och så vidare.
Sen kändes det konstigt att alla på jobbet vet, men inte familjen. Så då bestämde vi oss för att berätta så klart.
Jag har ju nyligen blivit faster till världens goaste lilla Alvar, dessutom har jag fått äran av att bli Alvars gudmor i februari. Fantastiskt!
Jättekul att Alvar och bebis hamnar så nära varandra i ålder också!
Vecka 5
Kärlsystemet håller på att utvecklas. Hjärtat, som ännu är rörformigt med två kamrar, börjar slå. Fostret har tydligt huvud och bål och armar och ben börjar skönjas som små knoppar. Käken utvecklas och redan finns anlag för tio små tänder.
Grattis till "fröet", håller tummarna att allt går bra för er alla. Massor av kramar till hela familjen från mig.
SvaraRadera