Har det varit idag. Mannen jobbar kväll och är sen ledig i 2 dagar igen! Skönt!
Dagen idag har ägnats åt städning och bak. Jag har även testat våra brandvarnare så att vi vet att dom funkar, det kan man göra om man glömmer bort att man steker kyckling och fläkten inte är på.
Så mycket gravid är jag just nu att en guldfisks korttidsminne skulle klassas som ett fenomenalt långtidsminne i jämförelse med mitt.
Det trycker på fruktansvärt mycket neråt i magen idag. Förhoppningsvis ett tecken på att grodan börjar fundera på att göra sig redo för att födas. Kanske håller h*n på att fixera sig ändå, den där sista centimetern. Man vet aldrig.
Hur som helst så känns det som om h*n kommer att ramla ut av sig självt just nu, vilket inte är en helt behaglig känsla kan jag upplysa er om.
Läste i min mammapraktika idag och det var på samma sätt med Moa innan förlossningen, detta tryck neråt och värk i ländryggen.
Kanske kan det bli bebis nästa vecka ändå. Nu går det bra och jag är inte less eller klättrar på väggarna eller så här hemma men jag skulle tycka att det var lite smidigt om vi slapp vara på förlossningen när Moa ska skolas in på 6-års.
Nu har vi ju mormor, tack och lov, så det kommer ju lösa sig ändå. Men skolstarten är en sådan stor milstolpe så den vill jag ju helst inte missa. Nya kläder, ny rygga, glugg mellan framtänderna, en massa spänning och så måste det ju fotas en massa också!
Och jag kanske inte behöver missa den heller. Bebis kan ju mycket väl ligga kvar i magen 17 augusti.
Vi har dragit igång en ny vadslagningstävling om datum för förlossning här hemma. Eftersom ingen gissade rätt i första omgången.
8/8, 16/8 och 21/8 har vi som nya datum. Ja, ja. Om jag får komma med en modest önskan så hoppar jag ju helst över 21/8.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar