Och så får vi se när grodan är redo för att födas. Det är ett väldigt tryck nedåt i magen nu och vissa gånger känns det som om h*n håller på att ramla ut helt enkelt.
Vi känner os redo. Det mesta är förberett men vi är lugnare och mer coola den här gången och vet att allting inte behöver vara på plats när bebisen föds.
Men lite är klart i alla fall.
Vagn: tvättad och står redo i hallen.
Spjälsäng: inköpt, ej ihopmonterad
Lakan/täcke: tvättade
Barnkläder: en liten garderob inköpt och tvättad
Skötbädd: Iordninggjord
Babysitter: ej inköpt, planeras inhandlas efter bebisen är född
Bärsele: ej inköpt, kommer ej att köpa heller då vi knappt använde den vi hade med Moa och som vi gav bort.
Amningspump: måste inhandlas snarast! Avent Isis är överlägset bäst och jag avråder alla från att köpa tortyrredskapet från apoteket som drar sönder brösten. Avent Isis har jag använt med både Elias och Moa är i särklass bäst och värd alla sina pengar (600:-). Att man dessutom kan förvara och frysa/kyla mjölken direkt i flaskorna är ytterligare ett plus. Din bästa vän när mjölken rinner till och spränger brösten.
Blöjor/våtservetter mm: finns.
Bilbarnstol: sprillans ny från försäkringsbolaget IF står och väntar på att få användas.
Jo vi känner oss redo. Färdigflyttade och klara. Buskar och träd på gräsmattan är urgallrade och trädgårdsavfallet stoppade i plastsäckar och ska hämtas av hyresvärden. Sånt hinner man inte med när man har bebis.
Altanen damsugen och fönsterblecken avtorkade. Hemmet storstädat och dammat och torkat överallt. Sängkläder bytta. Möbler dammsugna. Toaletter skurade.
Tja, vi är redo. Som sagt. Nu väntar vi bara på att grodan också ska bli redo. MVC besök i morgon. Hoppas barnmorskan ska kunna uppskatta hur stor grodan är, det gjorde hon med Moa och då gissade hon på runt 4kg och det visade sig vara mitt i prick.
Önskar att vi också var lika färdigflyttade redan... En hel del kvar är det här.
SvaraRaderaJag har aldrig tänkt så att skaffa saker tidigt skulle handla om oro eller att vara cool eller inte cool. För oss handlade det om längtan och att man gärna ville sysselsätta sig med något konkret som har med kommande familjemedlemmen att göra. Jag personligen kände aldrig någon oro över att sakna en pryl när bebisen kommer eller så. Vagn köpte vi tidigt enbart för att jag tycker vagnar är så kul och det är ett stort intresse för mig.
Vi tänker på er varje dag nu och undrar när kusinen behagar att titta fram. Snart blir lille Alvar väldigt stor i jämförelse :)
Kram